Trainingen & workshops

Commercie

Home > Diensten > Trainingen & workshops > Commercie > Acquisitie met behulp van waarde proposities

Acquisitie met behulp van waarde proposities

Resultaat

Na afloop heb je een eigen waarde propositie gemaakt en uitgetest in jouw praktijk. Op basis daarvan kun je zelf ook nieuwe waarde proposities maken en gebruiken in je acquisitie strategie. Daardoor wordt jouw acquisitie / marktbewerking effectiever. Deze training versnelt jouw commerciële ontwikkeling en acquisitie vaardigheden.

Voor wie bedoeld? 

Voor iedereen die waarde proposities wil inzetten voor acquisitie / marktbewerking. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het Waarde Propositie Canvas (WPC), ontwikkeld door Alexander Osterwalder.

HBO werk- en denkniveau (of hoger) helpt je om het maximale uit deze training te halen. Verder dien je op het moment van deelname in staat te zijn om je eigen waarde propositie uit te testen in je werkomgeving. Daardoor ben je in staat om je persoonlijke leerdoelen te baseren op je eigen ervaringen en kun je het geleerde ook daadwerkelijk in je eigen praktijk toepassen.

Je bent bereid om je ervaringen tijdens de sessies te delen, ook wat niet (helemaal) goed gegaan is. Niet altijd even makkelijk om je kwetsbaar op te stellen, maar we leren vaak het meest van onze fouten (en dus ook die van anderen). Als die insteek je aanspreekt, zien we je deelname graag tegemoet!

Inhoud

Dit overzicht is bedoeld om je een goede eerste indruk te geven van wat je inhoudelijk mag verwachten. De belangrijkste onderwerpen zijn:

  • Een waarde propositie: wat is het precies en wat kan ik er mee?
  • Introductie Waarde Propositie Canvas (WPC) als onderdeel van het Business Model Canvas (BMC)
  • Aan de slag: zelf een waarde propositie maken
  • Het testen van je waarde propositie (onderzoek als acquisitie middel)
  • Het aanscherpen van je waarde propositie (op basis van je eigen testervaringen)
  • Het kiezen van acquisitie kanalen
  • Je waarde propositie gebruiken bij (telefonische) acquisitie
  • Hoe maak ik zelf nieuwe waarde proposities?

Je trainer is (gast-)docent aan de Hogeschool van Amsterdam bij de minor Ondernemerschap. Daar wordt al jaren gebruik gemaakt van BMC’s en WPC’s om studenten te leren succesvol een eigen onderneming op te starten. Acquisitie met behulp van waarde proposities is daar een essentieel onderdeel van.

Mis je een onderwerp dat voor jou belangrijk is? Neem gerust contact met ons op: als het binnen het bereik van deze training valt, nemen we het mee.

Aanpak: vooraf, tijdens en na afloop

Voorafgaand aan de eerste sessie krijg je een digitaal intake formulier, waarin we je vragen om iets over jezelf te vertellen, naar de (belangrijkste) reden voor je deelname én wat je persoonlijke leerdoelen voor de training zijn. Deze informatie wordt tijdens de training  gedeeld met je collega deelnemers. Daardoor kun je elkaar vanaf het begin effectiever helpen door het delen van relevante ervaringen en gerichtere tips en feedback tijdens de (praktijk-)oefeningen. Nog een voordeel: het voorstelrondje kunnen we kort en bondig houden.

Praktische toepasbaarheid staat voorop. De kennis die je daarvoor nodig hebt krijg je daarom op een toegankelijke manier aangereikt. Theorie en modellen zijn mooi, maar zinloos als je niet staat bent om die informatie vervolgens in jouw praktijk in te kunnen zetten. Tijdens de training werk je actief aan het leren maken van een eigen waarde propositie voor een doelgroep die voor jou relevant is.

Het kan de nodige moed vergen om (nieuwe) dingen uit te proberen… en vol te houden als het niet direct lukt of als je te horen krijgt dat “je zeker naar een training geweest bent”. Soms hebben mensen moeite met verandering. Het is dan ook lang niet altijd als compliment bedoeld. Het goede nieuws: blijkbaar heb je iets anders gedaan dan je omgeving van je gewend was. Of die verandering ook een verbetering is, kun je (op termijn) zelf het beste beoordelen. De aanhouder wint!

En om je daarmee te helpen, kun je de eerste drie maanden nadat je de training hebt afgerond (tot) 2 uur gebruik maken van coaching-per-mail van jouw trainer. De ervaring leert dat het heel nuttig én plezierig is om juist in die eerste periode nog een vraagbaak en/of een stok achter de deur te hebben.

Vragen / interesse? 

Als je tot hier gekomen bent, heb je waarschijnlijk interesse in deze training. Leuk! Of je nou voor jezelf op zoek bent of als potentiële opdrachtgever (voor anderen): we horen graag van je en kijken uit naar je bericht. Ook als je nog vragen hebt.

Praktische informatie

Duur

3 dagen: 1 + 1 + 1. Interval van minimaal drie weken per sessie, zodat je tussentijds de gelegenheid hebt om het geleerde in je eigen werkomgeving toe te passen

Inbegrepen

Digitale intake vooraf. Onderscheidende locatie, goede lunch, koffie, thee, water en frisdrank. Alle informatie/materialen ontvang je digitaal. Je krijgt ook een officieel WOM certificaat als bewijs van deelname. Uniek: tot 2 uur coaching-per-mail van je trainer in de eerste 3 maanden na afloop.

Investering

€ 1.770,– exclusief btw, inclusief coaching-per-mail na afloop. Bij vrijstelling van btw geldt een toeslag van 8%.

Groepsgrootte

4 tot 6 deelnemers. Kleine groep = veel persoonlijke aandacht en tijd om te werken aan jouw persoonlijke leerdoelen.