Trainingen & workshops

Commercie

Home > Diensten > Trainingen & workshops > Commercie > Telefonische acquisitie / afspraken maken

 

Telefonische acquisitie / afspraken maken

Resultaat

Na afloop heb je een praktische aanpak die je in staat stelt om commercieel effectiever te worden aan de telefoon. Je kunt beter omgaan met weerstanden en overtuigender je voordeel presenteren. Daardoor kun je makkelijker verkopen en/of afspraken maken met je prospects. Deze training versnelt de ontwikkeling van je commerciële vaardigheden aan de telefoon.

Voor wie bedoeld? 

Voor iedereen die aan telefonische acquisitie doet om afspraken met prospects te maken en/of een verkoop te realiseren.

MBO werk- en denkniveau (of hoger) helpt je om het maximale uit deze training te halen. Verder dien je op het moment van deelname actief commercieel te bellen in je huidige rol. Daardoor ben je in staat om je persoonlijke leerdoelen te baseren op je eigen ervaringen en kun je het geleerde ook daadwerkelijk in je eigen werkomgeving toepassen.

Je bent bereid om je ervaringen tijdens de sessies te delen, ook wat niet (helemaal) goed gegaan is. Niet altijd even makkelijk om je kwetsbaar op te stellen, maar we leren vaak het meest van onze fouten (en dus ook die van anderen). Als die insteek je aanspreekt, zien we je deelname graag tegemoet!

Inhoud

Dit overzicht is bedoeld om je een goede eerste indruk te geven van wat je inhoudelijk mag verwachten. De belangrijkste onderwerpen zijn:

  • Doelen en segmentatie
  • Wat is je aanbod?
  • Effectieve voorbereiding (= relevante informatie verzamelen)
  • Met welk voordeel ga je de prospect overtuigen?
  • Omgaan met de meest voorkomende tegenwerpingen
  • Live bellen met je eigen prospects in de training
  • Nabellen van offertes
  • Gesprekken afsluiten met concrete afspraken
  • Effectief vastleggen van je gesprekken
  • Follow-up inplannen

Je trainer heeft veel praktijkervaring met telefonische acquisitie. Tijdens de oefeningen en door meeluisteren tijdens het live bellen, ontvang je direct toepasbare tips en feedback waardoor je commerciële gespreksvaardigheden actief worden ontwikkeld.

Mis je een onderwerp dat voor jou belangrijk is? Neem gerust contact met ons op: als het binnen het bereik van deze training valt, nemen we het mee.

Aanpak: vooraf, tijdens en na afloop

Voorafgaand aan de eerste sessie krijg je een digitaal intake formulier, waarin we je vragen om iets over jezelf te vertellen, naar de (belangrijkste) reden voor je deelname én wat je persoonlijke leerdoelen voor de training zijn. Deze informatie wordt tijdens de training  gedeeld met je collega deelnemers. Daardoor kun je elkaar vanaf het begin effectiever helpen door het delen van relevante ervaringen en gerichtere tips en feedback tijdens de (praktijk-)oefeningen. Nog een voordeel: het voorstelrondje kunnen we kort en bondig houden.

Praktische toepasbaarheid staat voorop. De kennis die je daarvoor nodig hebt krijg je daarom op een toegankelijke manier aangereikt. Theorie en modellen zijn mooi, maar zinloos als je niet staat bent om die informatie vervolgens in jouw praktijk in te kunnen zetten. Tijdens de training heb je eerst de gelegenheid om je telefonische vaardigheden te oefenen en in een veilige leeromgeving de fouten te maken die je nodig hebt… zonder negatieve consequenties. Vervolgens ga je live bellen met je eigen prospects.

Het kan de nodige moed vergen om (nieuwe) dingen uit te proberen… en vol te houden als het niet direct lukt of als je te horen krijgt dat “je zeker naar een training geweest bent”. Soms hebben mensen moeite met verandering. Het is dan ook lang niet altijd als compliment bedoeld. Het goede nieuws: blijkbaar heb je iets anders gedaan dan je omgeving van je gewend was. Of die verandering ook een verbetering is, kun je (op termijn) zelf het beste beoordelen. Oefening baart kunst!

En om je daarmee te helpen, kun je de eerste drie maanden nadat je de training hebt afgerond (tot) 2 uur gebruik maken van coaching-per-mail van jouw trainer. De ervaring leert dat het heel nuttig én plezierig is om juist in die eerste periode nog een vraagbaak en/of een stok achter de deur te hebben.

Vragen / interesse? 

Als je tot hier gekomen bent, heb je waarschijnlijk interesse in deze training. Leuk! Of je nou voor jezelf op zoek bent of als potentiële opdrachtgever (voor anderen): we horen graag van je en kijken uit naar je bericht. Ook als je nog vragen hebt.

Praktische informatie

Duur

2 dagen: 1 + 1. Interval van minimaal twee weken per sessie, zodat je tussentijds de gelegenheid hebt om het geleerde in je eigen werkomgeving toe te passen.

Inbegrepen

Digitale intake vooraf. Onderscheidende locatie, goede lunch, koffie, thee, water en frisdrank. Alle informatie/materialen ontvang je digitaal. Je krijgt ook een officieel WOM certificaat als bewijs van deelname. Uniek: tot 2 uur coaching-per-mail van je trainer in de eerste 3 maanden na afloop.

Investering

€ 1.180,– exclusief btw, inclusief coaching-per-mail na afloop. Bij vrijstelling van btw geldt een toeslag van 8%.

Groepsgrootte

4 tot 6 deelnemers. Kleine groep = veel persoonlijke aandacht en tijd om te oefenen met de focus op jouw persoonlijke leerdoelen.